Prima!

2 juli 2013 - Kalkar, Duitsland

Update: 2 juli Kalkar Xanten, 20 km. Indachtig de adviezen van een aantal volgers ben ik vandaag halfweg het traject overgestapt van de E8 op een lokale fietsroute waarmee ik 5 km heb afgesneden, maar het bleek achteraf onnodig want ik had vandaag een superdag. De route ging veelal over zogenaamde 'teerwegen' tussen koeien, maïs en graan door, maar ook door bossen en onontgonnen terrein. Dat de veelal goed gemarkeerde route weinig wordt gebruikt blijkt uit twee foto's waarvan met name die van het bijna volledig overwoekerde bankje met vuilnisbak boekdelen spreekt. Regelmatig denk ik 'het zal toch niet zo zijn dat ik hier langs moet'. Gevolgen zijn er ook. Ik heb al een paar teken van mijn kleren verwijderd, dus ieder avond een nauwgezette controle. Het gaat prima. Goed om te merken dat de rug en de voeten herstellen c.q. Zich instellen op de dagelijkse belasting. Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Ik ben beducht voor een effect van 'himmelhochjauchzend bis zum tode betrubt'. Morgen naar Alpen waar ik slaap bij de familie Holland. Waarschijnlijk geen wifi in deze Privatzimmer, dus het wordt even rustig. Tot de volgende keer.

1. Arno:
    4 juli 2013
    Cees jongen, respect! Ik wordt er al moe van wanneer ik het lees. Wat een onderneming maar wel heel leuk en uitdagend. Als je elke dag loopt, hoe doe dat dan met die vuile unterhossen? Ik ga je volgen en in de gaten houden want het wordt in de reacties al duidelijk, de beste stuurlui staan aan wal. Vanaf de wal heel veel succes. Groet, arno
  2. Petra:
    5 juli 2013
    Hé Cees,

Wat ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen; ik zit je verslagen met een glimlach te lezen. Ik blijf het een stoere onderneming vinden en wens je veel succes, maar zeker ook plezier zo onderweg! Geniet ervan, maar dat komt ongetwijfeld goed.
    Ben benieuwd of je de hondenfluit nog nodig bent, of dat je juist onder de viervoeters ook nieuwe 'vrienden' opdoet :)

Have a safe trip!
  3. Martien Stevens:
    5 juli 2013
    Hoi Cees,
    Wat een avontuur! Ik wens je een blaarloze reis en blijf je volgen!
    Groet,
    Martien.
  4. Henk van Meijel:
    6 juli 2013
    Ha die Cees, Wat een uitdaging die je nu aan bent gegaan. Mooi man om zo enkele maanden met jezelf aan de slag te zijn. Geniet er van en goede reis. Voor het geval je erg snel opschiet en ik je even niet heb kunnen volgen: Doe de paus de groeten!!
    Groeten van Henk en Marjo
  5. Loes en Paul:
    16 juli 2013
    Foutje in de tekst.Moet zijn in de volgwagen.Zoals gebruikelijk bij de Raboploeg.Loes en Paul