Welkom op mijn reisblog 2

4 juni 2017 - Leeuwarden, Nederland

Onder de titel ‘Euforie en een belangrijk besluit’ schreef ik op 2 augustus 2013 op mijn reisblog dat ik vrij onverwacht had besloten het eerste deel van mijn voettocht naar Rome in Lauda af te sluiten met de bedoeling om de Romantische Strasse in 2014 samen met Jeanet te gaan lopen. Om verschillende redenen is er drie jaar lang niets van dit voornemen terecht gekomen. Gelukkig komt daar nu verandering in. Op 7 juni vertrek ik per trein naar Lauda. Op 8 juni ben ik weer op pad. Ik ben van plan de Romantische Strasse te lopen tot Füssen aan de voet van de Fernpas. Alleen? Ja, intern beraad heeft opgeleverd dat onze ideeën over de wijze waarop een lange voettocht moet worden aangepakt te veel uiteen lopen en dat er daardoor teleurstellingen zouden kunnen ontstaan. Dat willen we voorkomen. Ik hoop mijn volgers weer regelmatig te informeren over de vorderingen van mijn reis. Wanneer alles volgens planning verloopt denk ik na een tocht van ca. 425 km rond 28 juni in Füssen aan te komen waarna ik per trein weer huiswaarts ga.

1. Nanno en Gretha:
    4 juni 2017
    Ruim 20 km per dag door geaccidenteerd terrein, dus zeg maar 7 uur plus sanitaire en culinaire stops. Ik doe het je niet na, maar dat had je ook niet verwacht neem ik aan. Nog in Spanje geweest ? Een mooie trip gewenst en we zien uit naar je reportages!
  2. Wilma:
    4 juni 2017
    Heel veel plezier, Cees! Ik verheug me op je verhalen!
  3. Giny en Hinkjan:
    Hoi Cees,
    Heel veel plezier en sterkte. We zien uit naar je mooie verhalen.
  4. Lia:
    4 juni 2017
    Wij zijn ook over de romantische strasse gekomen, wel met de auto en je naam is vaak gevallen. Wees voorzichtig, ik en ook Eppie volgen jou
  5. Tineke:
    4 juni 2017
    Een goede reis gewenst en dat je maar mooie verhalen kunt maken.
  6. Jan Versloot:
    5 juni 2017
    Leuk om weer wat van jou te horen Cees. We dachten al dat je de schoenen aan de wilgen had gehangen, maar fijn om nu te horen dat je weer doorgaat. Wij vonden het stuk vanaf Lauda tot Füssen soms beetje eentonig langs de Lech, maar met prachtige stadjes en mooie vergezichten. Vooral Nördlingen en Augsburg zijn een rustdag waard. Wanneer je in Rosshaupten overnacht bij een ouder echtpaar krijg je zeker de "Bährlauchsuppe" te eten. En daarna de eerste blik op de Alpen, in de verte, kan zelfs een beetje emotioneel zijn. We blijven je volgen op deze voetreis. Nog een kleine tip voor onderweg: Vanaf Donauwörth, bij het oversteken van de Donau zie je voor het eerst de markering voor de Via Claudia Augusta, die kan je dan helemaal blijven volgen tot Verona, in Italië.
    Hartelijke groeten en sterkte gewenst.
    Joke en Jan Versloot
  7. Harry:
    5 juni 2017
    Fijn voor je dat je er een vervolg aan kunt geven. Heel veel genoegen en gezondheid gewenst. Jeanet, bedankt dat je Cees de ruimte geeft.
  8. Jacqueline:
    ha Cees,
    Heerlijk weer op pad en elke dag buiten, dat is altijd een groot genoegen. Op naar nieuwe avonturen!
    Veel plezier en take care,
    liefs, Jacqueline
  9. Arno:
    2013 ?
    Ik zou je allang niet meer aan je voornemen houden.
    Jou kende gaat het niet om wat je mij beloofde maar wat je jezelf voornam. Respect, man . Volgens mij had ik het voor mezelf vergeten, terwijl bij mij er al geen overleg met Anjes was geweest.
    En zo is iedereen anders en juist daar kan ik van genieten. Kortom ik ben blij dat je mij weer in je supportersclub hebt opgenomen.
    Heel goede reis en gruss Gott (wanneer je hem tegenkomt).
    Jeanet, heel verstandig maar wel jammer .
    Cees go for it, make Klomp great again.
  10. Bert:
    6 juni 2017
    Ik ben blij dat je de draad weer oppakt Cees! Vooral voor jezelf, maar ook voor ons, want jou volgen is ook een beetje mee op reis zijn. Goede reis en take care!
  11. Harry meerenga:
    7 juni 2017
    Heel veel succes Kees gr van ons
  12. Rob Hemmel:
    8 juni 2017
    Heel veel plezier Cees! We hopen je in juli weer op Ameland te zien.
    Rob en Anja
  13. Ad:
    8 juni 2017
    Eindelijk is het zover. De eerste dag zit erop. We wensen je een fijne tocht en blijven je volgen. Groet uit Zuid-Bohemen (CZ)