Themabericht: De pelgrim status

10 juli 2013 - Aken, Duitsland

De pelgrimstatus
Ein wandersman. Zo word ik onderweg of wanneer ik aankom bij een logeer adres meestal begroet. Al snel wordt gevraagd wat mijn reisdoel is en wanneer ik dat vertel zijn de 'ach du liebes, um himmelswillens en mein lieber gotts' niet van de lucht. Helemaal in stijl dus. Ik heb al geleerd dat ik ook gebruik kan maken van deze status. Zo kreeg ik in 1 hotel 25 euro korting en elders regelmatig een gratis lunchpakket. Eergisteren vroeg ik aan de uitbaatster van 'An de Marspoort' in Xanten of ik kleren mocht wassen in de wasbak en ik keek er heel hulpeloos bij met als gevolg dat ik de was kon inleveren en deze de volgende dag keurig gewassen terugkreeg, gratis natuurlijk.

1. Elly:
    10 juli 2013
    Dag Cees, interessant dat zo'n lange tocht voor de boeg leidt tot allerlei reacties om je toch vooral tegemoet te komen en "je helletocht te verlichten". Dat moet voor een doorgaans autonome en nuchtere Noorderling een bijna nieuwe ervaring zijn. Blijkbaar is er nog veel behulpzaamheid in de wereld.
    En oh ja: de invulling van je rustdag lijkt nog niet echt op rust...... Succes met de komende etappes, ik duim voor je kniën.
  2. Joop swieringa:
    11 juli 2013
    Kreeg gisteren pas door dat je al onderweg bent....tjeemienee.
    Sterkte, en ik blijf je volgen
    Joop
  3. Riët Knol:
    11 juli 2013
    Heel veel succes en geniet van deze bijzondere tocht.