Euforie en een belangrijk besluit

2 augustus 2013 - Tauberbischofsheim, Duitsland

020813. Loopdag 36, Tauberbischofsheim Lauda 11 km
Gisteren een relaxte en reuze gezellige rustdag gehad. Samen met vrienden uit Heerenveen hebben we heerlijk op een lommerrijk terras bij de kerk gezeten, gegeten en een stevig glas Frankische witte wijn gedronken waardoor het vanochtend eerst een beetje mistig in mijn hoofd was. Maar na een stevig ontbijt en de eerste klim was alles weer helder.
Het was erg warm vandaag, maar het scheen me nauwelijks te deren. Al direct bracht de Romantische Strasse alles wat ik had verwacht (foto's). En de verwachting was, op basis wat ik heb gelezen en onderweg van veel mensen heb gehoord, hoog gespannen.
De route lijkt een mix te worden van alles wat ik inmiddels heb gezien. Heuvelachtig met afwisselend trajecten door bos, veld, dorpen en steden. Slechts een rivier ontbreekt. De Tauber is er voorlopig wel, maar dat is vergeleken bij Rijn en Main maar een stroompje.
Ondanks de warmte ging het super, mijn stemming was euforisch. En toen ontwikkelde er zich al lopende een prachtig plan. Ik ben ervan overtuigd dat mijn lief de Romantische Strasse ook prachtig zal vinden. Daarom heb ik vrij abrupt, ik geeft het toe, besloten mijn tocht in het stadje Lauda voor dit moment te beëindigen. Volgend jaar in het voor- of najaar (naar verluidt  de beste tijd voor de Romantische Strasse) zet ik mijn tocht voort met mijn lief.
Ik zit dit stukje nu te schrijven op mijn hotelkamer in Würzburg. De terugreis is voor morgen geboekt en nu dat gedaan is merk ik dat ik er nu ook wel erg naar verlang allen die mij lief zijn weer te gaan zien.
Ik schreef in één van mijn eerste verhalen dat je nu één maal een doel moet hebben, maar dat mijn echte bestemming de reis is. Reken ik de etappes van het Pieterpad mee die ik, voorafgaand aan mijn vertrek uit Vorden heb gelopen, dan ben ik ongeveer 1.000 km onderweg geweest en deze kilometers hebben me alles gebracht wat ik ervan had verwacht. Ik sluit dit eerste deel van mijn tocht supervoldaan af.
Het zou kunnen zijn dat een enkeling denkt dat mijn besluit te maken heeft met de minder leuke ervaring van eergisteren. Dat is niet het geval. Ik denk dat de kans te verwaarlozen is dat een dergelijk incident twee keer tijdens één voettocht plaatsvindt.
Voor nu groet ik al mijn volgers. Hartelijk dank voor jullie spontane, meelevende en lieve reacties. Het ga jullie goed en graag tot een volgende keer in 2014.

1. Germain en muike:
    2 augustus 2013
    Wij zullen je heel hartelijk welkom heten in ons park.
    Fles besluit.
    Tot morgen.
    Liefs, Germain en Muike.
  2. Eppie en Lia:
    Geweldig, volg je HART!
    lIA
  3. Arno:
    2 augustus 2013
    Hi Cees. Gruss Gott. Je laatste verslagen ging ik steeds rationeler ervaren. Het ging voor mijn gevoel op 'moeten' lijken. En dan lees ik ineens dit besluit wat je volledig vanuit je hart genomen hebt. Dus wat mij betreft niet twijfelen terug naar je love-ones in die Niederlande.
    Ik heb genoten van je verslagen en ben onder de indruk van de uitdaging die je bent aangegaan. Ik hoop dat ik bij het vervolg weer vanuit mijn luie stoel mag meebeleven.
    Een goede thuisreis en nog een prachtige zomer.
    Groet, Arno
    p.s. je hebt het bewezen;
    Ik ben ik
    En jij bent jij
    Dat weten we allebei
    Maar als je nu de dingen doet
    de dingen die je kan
    Dan vind je heus de Weg vanzelf
    en de Weg komt achter je an!
  4. Dick Beumer / Gorredijk:
    2 augustus 2013
    Cees, een goede terugreis gewenst.
    Groet vanuit een zeer warm Gorredijk.
  5. Immy:
    lieve Cees,

prachtige verhaal en fijn dat je datgene wat je wilde doen hebt volbracht en ook nu de terug reis naar je lief lijkt me ook een super besluit.
    lieve groet immy
  6. Elly:
    2 augustus 2013
    Mooi! We zien elkaar snel weer in Friesland.
  7. Rosemarie:
    2 augustus 2013
    Ik vind je besluit prijzenswaardig, het gaat niet om het aantal kilometers of het doel. De weg is het doel. Fijne terugreis!Sluit alles en iedereen in je armen... zij zijn het belangrijkste!
  8. Loes en Paul:
    2 augustus 2013
    Geweldig dat je zover bent gekomen en dan de moed hebben om dit besluit te nemen!Hulde.We hopen je gauw weer te ontmoeten en we zijn gewoon trots op je.Loes en Paul
  9. Harry meerenga:
    2 augustus 2013
    Een goede reis, we spreken elkaar snel .
    Fantastisch gedaan
    Vr. Gr. Harry en Heleen
  10. Hans Werner:
    3 augustus 2013
    Ha Cees, mooi besluit! Dank voor je rake reisverslagen en graag tot spoedig.
  11. Jes:
    3 augustus 2013
    Tot gauw Cees! Fijn idee dat het vervolg van je reis een ferme toegevoegde waarde zal kennen.
  12. Guus Ter Horst:
    3 augustus 2013
    Hoi Cees, natuurlijk ,heel wijs ! Niks verloren alles gewonnen .hoop je gauw te treffen en je verhalen nog weer uit jou eigen mond te horen.hartelijke groet Guus en Seppie
  13. Giny en Hinkjan:
    5 augustus 2013
    Dag Cees,
    Wij maar denken dat we nog alle tijd hadden om eens te reageren en wachtend op een moment dat het een keer nodig leek om je moed in te spreken, verras je ons met het besluit om dit deel van de reis nu te stoppen.
    Maar je hebt een geweldige prestatie geleverd tot zover en dat je ook weer naar huis verlangd kunnen we ons heel goed voorstellen.
    We hebben genoten van je verhalen en horen je het graag nog een keer vertellen.
    Goede thuisreis en de hartelijke groeten.
  14. Jan Versloot:
    6 augustus 2013
    Hallo Cees,
    Op de valreep nog een reactie van ons. Een wijs besluit om samen met je partner de Romantische Strasse te gaan doen. De naam nodigt uit om die route samen te gaan en plaatsen zoals Rothenburg, Dinkelsbuhl en Augsburg samen te bezoeken. Het terrein blijft vlakker dan langs de Rijn en wij kunnen ons de eerste blik op de besneeuwde Alpen in het zuiden van Duitsland nog goed herinneren. Prachtig om dat juist samen te beleven. We lezen wel weer wat de plannen voor volgend jaar worden. Geniet van het thuiszijn met partner en gezin en vooral van je eigen badkamer.
    Vriendelijke groet,
    Joke & Jan Versloot